Your GP in Groningen
We’re happy to welcome you at General Practice Radesingel!
Health Center Groningen
Health Center Groningen
In ons pand aan de Radesingel 6 zijn behalve Huisartsenpraktijk Radesingel ook een uitgiftepunt van de apotheek, fysiotherapeut, psycholoog, diëtist, logopedist, gynaecoloog, seksuoloog, slaapspecialist, etc gevestigd.
Bij huisartsenpraktijk Radesingel werken verschillende mannelijke en vrouwelijke huisartsen. Als je voorkeur naar een bepaalde huisarts uitgaat, geef dit aan bij het plannen van de afspraak. We streven ernaar dat je zoveel mogelijk bij dezelfde huisarts terechtkunt.
We offer primary care to the whole city of Groningen, but for home visits it’s recommended to only register with us if you live not too far from the GP office.
Especially in case of emergency, it’s not desirable to live more than 15 minutes away.

or make an appointment at our practice
Our doctor’s assistants also offer daily consultation hours for injections (such as vitamin B12), warts removal, ear syringing, etc.
Ook is er een schurftspreekuur, PrEP spreekuur en worden er (rijbewijs)keuringen verricht.
Binnen Gezondheidscentrum Groningen werken we verder intensief samen met de gynaecologen en seksuologen van Her Health Clinic, Fysiotherapeuten en Bekkenbodemfysiotherapeuten van Mea Fysio, RondOm podotherapie, Laif verloskundigen, First Look echografie, Previtas dietisten, Logopedie Centrum Groningen, WIJ Groningen (maatschappelijk werk en Ondersteuner Jeugd en Gezin).
Ook bieden we coaching van Agents of Change, ademtherapie van Liever Lucht en een online 'sportschool voor de geest': FiveSteps (Download de app of schrijf je in via www.fivesteps.nl/events en gebruik de code ‘radesingel2024’).
Here you can turn to for:
- Clarifying problems
- Educating about symptoms, causes and possible solutions
- Advise about treatments or to get a reference
- Short term treatments
- Aftercare after a mental health care treatment (GGZ)
For consultations at the POH-GGZ, the costs are not reimbursed by the basic insurance. Your deductible is not addressed because the care falls under general practitioner care.
Here you can turn to for:
- Eductation about the clinical picture
- Consultation for medicine use
- Recurrent check-ups
The consultations are also about lifestyle.
Our GP nurse also helps patients how to cope with symptoms, treatments, certain lifestyle changes and social effects that may come with having a chronic disease.
Do you want to quit smoking? Our GP nurse can help with this as well.
De artikelen die worden aangeboden zijn: Cetirizine (tegen hooikoorts), Ibuprofen (tegen pijn en ontsteking), Miconazol (tegen schimmelinfectie van de huid), ORS (tegen uitdroging bij diarree), Paracetamol (tegen pijn en koorts), Permetrine gel (tegen schurft), Rennies (tegen maagzuur), Xylometazoline (tegen verstopte neus), Zeezout neusspray (tegen verkoudheid en bijholte ontsteking) en Zwangerschapstest (urinetest).
De apotheek-automaat is open wanneer het Gezondheidscentrum open is, dus maandag t/m vrijdag 08:00 - 21:00 uur en op zaterdag 08:00 - 17:00.
Ben je nog niet ingeschreven bij Apotheek Hanzeplein? Schrijf je dan eerst in bij de apotheek, via: www.serviceapotheek.nl/hanzeplein en vervolgens voor de automaat: https://www.serviceapotheek.nl/hanzeplein/afhaalautomaat
Our team
Our doctors, nurses, psychologists,
physiotherapist and doctor’s assistants are here to help you.
Do you prefer one of our general practitioners?
Let us know when making an appointment.

Dr. T. Verbeek van Buuren
General practitioner-practice holder

Mw.Drs. L.J. Verbeek van Buuren
Huisarts (mede-praktijkhouder)

Mw.Drs. K. Bouisaghouane
General practitioner

Mw.Drs. A. Brouwer
ANIOS (basisarts)

Mw.Drs. B. Dibbern
General practitioner

Drs. B. Horn
General practitioner

Drs. L. Overweg
ANIOS (basisarts)

Mw.Drs. V. van der Ploeg
General practitioner

Mw. Drs. A. Schins
General practitioner

Mw.Drs. L. Tijsma
General practitioner

Drs. K. van der Veen
General practitioner

Mw.Drs. D. van Vliet
General practitioner

Drs. F. van Bruggen
Huisarts Allergiepoli (waarnemend)

Mw.Drs. R. van Berkel
Huisarts Reizigersspreekuur (waarnemend)

Mw.Drs. I. Raats ten Cate
Longarts

Drs. J. Broens-Gerritsen
Kinderarts

Mw.Drs. E. Velthuijsen
Reumatoloog

Medisch specialistische zorg
Specialisten in Gezondheidscentrum Groningen

Dhr. V. Vreede
Physician assistant i.o.

Mw. S.G. (Sylvia) van der Eide
Practice manager & GP-based nurse specialist

Mw. E. (Elise) Delévacq-Both
Spoelverpleegkundige

Mw. S. (Sanne) Bonsema
Mental health worker

POH-ggz vacature
Mental health worker

Mw. C. (Carmen) Verstraaten
Mental health worker

Mw. I. (Ieke) Kater
Ondersteuner Jeugd en Gezin

Stagiair
Doctor's assistant

Mw. A. (Anouk) Veenema
Doctor's assistant

Mw. K. (Karin) Hagendoorn-Jacobs
Doctor's assistant

Mw. A. (Amber) Winter-Vrieling
Doctor's assistant

Mw. L. (Lisa) Mulder
Doctor's assistant

Mw. A. (Arlette) van Halen
Doctor's assistant

Mw. Manon N.
Doctor's assistant

Mw. S. (Samantha) Waaldijk
Doktersassistent i.o

Mw. M. Korendijk
Doctor's assistant in training

Mw. N. Julia
Doctor's assistant in training

Mw. A. Kopciuch
Doktersassistent i.o

Dhr M. (Martin) Dam
Manager vastgoed, facilitair en ICT

Mw. C. (Carlijn) Tiekstra
Practice manager

Studenten geneeskunde
Student assistants
Quality mark
Met trots kunnen wij mededelen dat wij zijn geaccrediteerd volgens de normen van het Nederlands Huisartsen Genootschap (NHG).
NHG-Praktijkaccreditering (NPA) is het belangrijkste kwaliteitskeurmerk in de huisartsenpraktijk.
Een kritische auditor beoordeelde de praktijk als zeer positief! Gesteund en geïnspireerd door de NHG accreditatie zijn we in onze praktijk voortdurend bezig met het verbeteren van de kwaliteit van onze zorg en organisatie.
In ons Gezondheidscentrum zetten wij ons doorlopend in om geaccrediteerd te blijven!
Cliëntenraad
Graag stellen wij ons aan jou voor: Wij zijn Maika, Mitchell en Marleen en vormen samen de cliëntenraad van de huisartsenpraktijk.
Bij de groei van de praktijk is de visie vanuit de patient steeds belangrijker. Wij behandelen geen individuele klachten, maar denken positief kritisch mee en adviseren het bestuur. Dit kan zowel gevraagd als ongevraagd zijn. Hierdoor proberen we klachten te voorkomen en daarmee komen we op voor jouw belangen en dragen we bij aan de kwaliteit van zorg.
Wij zouden graag weten wat je van de huisartsenpraktijk vindt. Zou je misschien deze vragenlijst in willen vullen?
Kom in contact met de cliëntenraad
Jouw mening telt! Heb jij vragen aan of adviezen voor de cliëntenraad, neem dan contact met ons op. Je kunt ons mailen via : clientenraad@huisartsgroningen.nl
Raad van Commissarissen
Wij zijn Kitty Schipper (kaakchirurg), Otto Bazuin (Finance MSc) en Joep Vendrik (huisarts) en vormen samen de Raad van Commissarissen van Huisartsenpraktijk Radesingel.
Ons doel is om de kwaliteit van zorg te waarborgen en de praktijk op strategisch niveau te adviseren. Wij bieden kritisch en positief toezicht, zowel gevraagd als ongevraagd en richten ons op het grotere geheel in de ontwikkeling van de praktijk.
Door actief mee te denken en te adviseren, dragen wij bij aan de verdere groei en het verbeteren van de zorgprocessen.
Questions or remarks?
We streven naar de best mogelijke zorg, geleverd door (huis)artsen, PA’er (i.o.) praktijkondersteuners en assistentes (i.o.). Mocht je desondanks een klacht, opmerking, compliment of vraag hebben, meld deze dan bij de assistente of de huisarts.
First of all, discuss it with your GP. When your GP doesn’t know you’re unhappy about something, the situation won’t change. This also applies to our GP nurse, mental health worker or doctor’s assistants.
If you prefer filling in a form, you can click here klikken voor het online klachtenformulier, je kunt het formulier hier downloaden or you can ask for this form at our office. We’ll contact you as soon as possible so we can find a solution together.
Kom je er na een gesprek niet uit dan kunt je jouw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met jou naar een oplossing van jouw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Je kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE), telefoon: 0880229100, email: info@skge.nl
Als je er met je huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt je een uitspraak over jouw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Zie ook www.skge.nl
Privacyreglement
Ons privacyreglement vindt u here.

Sign up here – it’s free
Sign up to become a patient at our general practioner’s office.
It’s free and without any obligations.
News from our GP office

Our new website is live!
Our website has remained the same for years, but that has finally changed! The new website is light, transparent and open – which suits our practice very well.
Follow @huisartsgroningen
Learn more about your health and be the first
to know when we have news to share.
Learn more about your health and be the first to know when we have news to share.
We aim to provide you our best care and we want to make your experience as comfortable as possible. However, if you have a complaint, remark or a question: feel free to let us know.
First of all, discuss it with your GP. When your GP doesn’t know you’re unhappy about something, the situation won’t change. This also applies to our GP nurse, mental health worker or doctor’s assistants.
If you prefer filling in a form, you can click here klikken voor het online klachtenformulier, je kunt het formulier hier downloaden or you can ask for this form at our office. We’ll contact you as soon as possible so we can find a solution together.
Kom je er na een gesprek niet uit dan kunt je jouw klacht bespreken met een onafhankelijke en onpartijdige klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris zoekt samen met jou naar een oplossing van jouw klacht of probleem. De klachtenfunctionaris kan proberen de klacht te bemiddelen. De klachtenfunctionaris kiest geen partij en heeft daarom geen oordeel. Alles wat je de klachtenfunctionaris vertelt, is vertrouwelijk. Je kunt het klachtenformulier gebruiken op de website van de Stichting Klachten en Geschillen Eerstelijnszorg (SKGE), telefoon: 0880229100, email: info@skge.nl
Als je er met je huisarts en met bemiddeling door de klachtenfunctionaris niet uit komt, kunt je een uitspraak over jouw klacht vragen bij de geschilleninstantie huisartsenzorg. Deze onafhankelijke commissie bestaat uit een voorzitter (jurist) en uit leden namens de patiënten en uit leden namens de huisartsen. De commissie wordt bijgestaan door een ambtelijk secretaris die ook jurist is. Zie ook www.skge.nl